miercuri, 8 septembrie 2010

Pregătiri de Cipru: zborul

Încă din iarnă ne-am hotărât pentru o vacanţă de două săptămâni în Cipru, să revedem locurile în care am stat mai bine de şapte ani. Am ales sfârşitul lui august, fiind limitaţi, pe de o parte, de vacanţa şcolară, iar de pe alta, de temperaturile ce le ştiam insuportabile pentru mijlocul verii.

Oferta de zboruri directe este limitată: TAROM şi BlueAir. Câţiva ani a avut curse, cu avioanele proprii, şi CyprusAirways (cu un zbor de durată mai lungă căci, datorită situaţiei politice legate de Ciprul de Nord, aeronavele lor nu au permisiunea de a survola spaţiul aerian turcesc). Chiar şi acum am luat biletele prin Cyprus Airways căci, deşi zborul e operat de TAROM, au fost mai ieftine cu aproape 10%. (Nimic ciudat: cum biletele le-am luat pe net, cei aproape 10% reprezintă diferenţa de TVA dintre Cipru -15% în general, 5% pentru produsele alimentare şi 8% pentru activităţile turistice- şi România.)

N-am fost ferm convinşi din primăvară să facem rezervările. Cu riscurile de rigoare (date fixe), un bilet TAROM ne-ar fi costat circa 170 de euro. Şi nici pentru low cost-ul de la BlueAir nu am optat (260 de euro în iulie). Aşa că am dat 308.
După două ore de la decolarea de pe Henri Coandă (unde duty free-ul e în euro -numai aeroportul Ben Gurion din Israel îl mai ştiu cu cumpărături ce nu se fac în moneda locală- iar o apă minerală la jumătate de litru costă 9 lei) ne-a întâmpinat noul aeroport din Larnaca. O monedă de 2 euro e necesară pentru a face rost de un cărucior de bagaje (o recuperezi când laşi căruciorul în locurile special amenajate).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu