luni, 29 iulie 2019

Linii aeriene

Călătoria cu avionul a intrat în obișnuință. Dacă nu cu foarte mult timp în urmă avionul era un mijloc de transport aparte, cu servicii de înaltă clasă, acum a devenit ceva banal, unde comoditatea la bord este din ce în ce mai mult afectată de costuri și banal. Nu cu mult timp în urmă aeroporturile erau locuri relaxante. Acum arată ca orice gară supraaglomerată, cu personaje fel de fel.

ANA - All Nippon Airways

15 sep. 2014: I took a flight from Hiroshima to Tokyo, in connection with an international flight. All formalities (except immigration) were done on Hiroshima. The A321 was half empty, with friendly staff. Beverages are served on board. If you want a snack, you need to pay (reasonable prices).

BT - Air Baltic

29 iul. 2019:Air Baltic ne-a dus de la Viena la Tallinn. Zborul a decurs fără incidente. După bucata de chec și cafeaua servite pe zborul matinal cu Austrian, eram curios ce vom mânca aici. Și am avut surpriza unei servirii contra cost! (Pe de o parte e mult mai bună o asemenea abordare: poți să vezi din timp care este meniul și să te decizi dacă mănânci în avion sau nu. Altfel, cu gândul la mesele servite cu ani în urmă la bord, ai surpriza unei bucăți de chec sau a unui pachet mic de biscuiți.)

LH - Lufthansa


10 dec. 2018 - Frankfurt-Düsseldorf: Între cele două aeroporturi sunt, în linie dreaptă, 188km. Te întrebi de ce este nevoie de un zbor, dar de astă dată a fost benefic: trenurile erau în grevă. Pe o distanță atât de scurtă echipajul nu servește nimic.

10 dec. 2018 - București-Frankfurt: Cursa de la 6:25 are inclus în preț micul dejun: un fursec mare, de 50g. Cam dulce.

22 sep. 2014:
Current travel information: https://www.lufthansa.com/de/en/Travel-information
On line check-in: https://www.lufthansa.com/ro/en/Online-Check-in
Flights status: https://www.lufthansa.com/de/en/Arrival-and-Departure

2 sep. 2014: Zbor München-Tokyo. Conexiune internet la înălțime: 9 euro pe oră sau 15 pentru o zi.


TAP - Transportes Aéreos Portugueses

24 ian. 2019: Ruta București-Lisabona este una dintre cele mai lungi din Europa: 4 ore și jumătate. Cursa TAP spre București decolează cu puțin înainte de închiderea pentru noapte a aeroportului (la 23:10) și, după mai puțin de o oră de staționare pe Otopeni, se întoarce. La bord este servită o masă caldă (cu tacâmuri de metal!). Tăvița de mâncare nu mai lasă loc și de paharul/paharele cu băuturi (dar te descurci cumva). Avioanele nu au rândul 13. La check-in on line, locul alocat de sistem poate fi schimbat doar contra cost.  La ducere, avionul a fost plin; la întoarcere, jumătate gol. Așa că, învelit cu păturica din dotarea fiecărui loc, zborul de noapte a trecut repede cu un somn ghemuit pe trei locuri.

TK - Turkish Airlines


1 august 2013: Drumul cu Turkish Airways până la Istanbul a trecut repede (însoțit de un mic dejun copios). Taxiul comandat (www.istanbulairportminicab.com) ne-a așteptat la Sosiri.

Joi 10 ianuarie 2013 - Ieri de dimineață nu știam că voi ajunge la Istanbul. Era planificat să plec spre Almaty la 15:55, prin Kiev cu Aerosvit (companie ucraineană). La 8:57 un mesaj de la Travel mă anunța că compania a dat faliment. Așa că au făcut o nouă rezervare prin Istanbul. Am ajuns la timp pe Atatürk International Airport (un aeroport imens cu forfoteală-iureș de naționalități amestecate, un du-te vin-o continuu). Surpriza a venit la zborul spre Almaty: overbooked! După ora de plecare au trecut alte trei până ce cei de la Turkish Airways au făcut toate formalitățile. De abia pe la 1 noaptea am ajuns în patul confortabil de la Hilton Garden Inn Istanbul Golden Horn (cazare cu mic dejun şi prânz plătite, plus un cec de 600 de euro ca recompensă pentru neplăcerile cauzate). Nu-mi dau seama ce s-a întâmplat cu zborul, căci am fost mai mulți de 20 care nu am avut loc!

WZZ - Wizz Air

Pentru detalii, apasă aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu